Den Haag|Filtro // Speciality Coffee Bar|荷蘭海牙|推薦咖啡館



It's a Fruit 
Don't let the fruitiness freak you out


大家好!我是住在聖托里尼的台灣女攝影師,是當地合法攝影師,
國外旅居十年,旅遊世界58國,歐洲28國,度假打工4個不同國家,
希望可以跟大家分享我的旅遊攝影,私藏景點和長居聖島的生活體驗。

更多資訊歡迎到我個人網站 Find out more please visit my website:


#Pretty much the best place to get quality coffee in The Hague. They have a large selection of beans which you can choose from.

#Quite a spacious place with lots of seating. Good for work or to just hang around.

#The feta + kim chi sandwich is everything! 






#Great place for coffee gurus! Definitely a hidden gem in the city.

#The staff is great, friendly and extremely competent.

#It is difficult to find a place from 4 people or more as most of the tables are made for 2 and many people are studying / working there at the same time.




#The passion of the owner is amazing! He is passionate about his coffee. Their selection of specialty coffee makes this place unique in The Hague.




#Modern and well needed spot for Den Haag that otherwise can bee a bit conservative and traditional.

#Minimalistic and nice interior, and great music selection played in the cafe.

#Try their special bagel: you will enjoy every bite!

#It is set in a section of the centre where you can find many independent shops.




#海牙城市裡,這咖啡館應該是唯一一間你可以有多種單品咖啡豆的選擇。

#經營者對於咖啡的熱情和專業度高,因為我一開店就到了,所以店裡還沒什麼客人,他看我對咖啡很有興趣,」所以還特地坐下來和我聊聊,因為我說喜歡偏果香酸的咖啡,所以他又作了一杯濃縮讓我試試,之後我又點了一杯手沖單品,就這樣我一連喝了三杯。




#很喜歡店內簡單具設計感的擺設,牆上有展示很多攝影作品都很棒,一問之下才知道原來經營者之前也是攝影師,所以牆上的作品有部分是他個人的,部分是他收集喜歡的作品。


#他們店的咖啡豆都是經營者自己去試喝各國獨立烘豆師的咖啡豆後再選購自己喜歡的,不過經營者跟我表示,到目前為止都很難喝到他真正滿意,所以他有在想要自己烘豆,我想這也是烘豆師會開始烘豆的原因吧!想要烘出自己喜歡的味道。




#有趣的是他在茶水供應區放了帶殼花生供人食用,問他為什麼?他說不為什麼,就覺得這咖啡館輕鬆的氣氛也是和剝殼吃花生,讓我想到了台北的鹹花生咖啡館,也是因為一首爵士樂曲Salt Peanuts 那輕鬆的氛圍,所以取了這名字,突然覺得很可愛!




#店裡也有多種烘培甜點供選擇,還有新鮮手作三明治,例外還有韓國泡菜+fata起士的特別口味。






Wedding / Event / Honeymoon Trip / Food Photography
歐洲婚紗 / 活動 / 蜜月側拍 / 食物 攝影。歐洲地陪。私人訂製

email : toto11046179@gmail.com
WeChat ID : totokuophoto
Line ID : toto1104

Comments